International Class

Vision To become  a program – study that is internationally recognized to draw foreign student to study within.
Mision
  • To implement Tridarma Perguruan Tinggi (Three Principal Tasks of Higher Education : Teaching, Research and social Service).
  • To become a model of study program in IM Telkom in order to achieve international recognition (world class university)
Objectives

To provide the student with provident knowledge and skill that enable graduates to :

  • Gain competency in the Information and Communication (ICT) business Management with international scale.
  • Be able to produce business plan document oriented toward international business development and investment.
  • Enter job market while being pre professionally certified.

Acquire excellent foreign language skill (trans-culture communication skills)

Curriculum

The competency is built through good curricula of actual and up-to-date business cases or international scale.

IM Telkom develops and designs the curriculum of International ICT Business class to suit the demand of educational dynamics and job market environment. The values in education in Institut Manajemen Telkom which are Integrity, Entrepreneurship, and  Best  for Excellence are internalized into curriculum and subjects to be delivered to students.

The curriculum consists of :

  • 22 core subjects (79 credit semester units)
  • 9 subjects of specialization (39 credit semester units)
  • 3 minor subjects (12 credit semester units), and
  • 3 elective subjects (146 credit system units)
Campus Vacilities

The facilities provided for international class include :

  1. General Stadium speaker of international scale (expatriate)
  2. Class room completed with air conditioning  system
  3. On-line library
  4. Laboratory
  5. Hot Spot Facilities
  6. Canteen
  7. Sport Facilities
  8. Mosque
  9. Books

 

Download_article

Download_Article




index pengumuman akademik

Tulisan Dosen

Teliti Green Marketing Property

Lebih dari itu, bangunan ini harus hemat listrik, tak menggunakan teknologi yang berimbas pada perusakan lapisan ozone, serta pembuangan limbah yang ramah lingkungan dengan adanya sumur resapan. ...

Readmore

Tak Rugi Dengan Bursa Terintegerasi

oleh : Tieka Trikartika Gustyana, SE, MM

Sudah dua hari ini, Norman uring-uringan. Pialang saham Bursa Efek Indonesia (BEI) ini mengalami kerugian gara-gara salah mengambil keputusan. Alhasil, ...

Readmore

Design Strategy: Dongkrak Performa Bisnis Industri Kreatif

oleh : Siska Noviaristanti, S.Si, MT

Januari 2008, Samsung Electronics memenangkan 32 penghargaan inovasi dan rekayasa desain dalam Consumer Electronic Show, event terbesar dunia di bidang ...

Readmore

Branding Itu Penting

Oleh : Indira Rachmawati, ST, MSM

Mempromosikan merk sebuah produk tidaklah mudah. Dibutuhkan marketing andal untuk mempromosikan merk hingga menjadi sebuah brand. Tanpa brand yang kuat, produk ...

Readmore

Pengukuran Efektivitas Social Media

 oleh : Alila Pramiyanti, S.Sos, M.Si

Komunikasi pemasaran adalah suatu usaha untukmenginformasikan, membujuk, dan mengingatkan konsumen secara langsung maupuntidak langsung tentang produk dan ...

Readmore

API – CMS : Kian Mudahnya Delivery Service

Sebagian warga kota pasti sering menggunakan jasa layanan pesan antar produk. Biasanya, selain pengiriman paket, layanan pesan antar makanan menjadi salah satu alternatif pilihan warga yang malas ...

Readmore

Pasarkan Produk dengan Budaya

Bagi masyarakat perkotaan, kehadiran internet adalah hal baru yang kini semakin lumrah digunakan. Perannya dalam mempermudah berbagai hal telah menjadikannya sebagai salah satu aplikasi teknologi ...

Readmore


index tulisan dosen

Contact us

Welcome to Institut Manajemen Telkom.

Address: Jalan Telekomunikasi, Ters. Buah Batu Dayeuh Kolot Bandung 40257.

Tel: +(62) 22 7503509.

Fax: +(62) 22 7505522.

Email: Alamat email ini dilindungi dari robot spam. Anda memerlukan Javascript yang aktif untuk melihatnya.

Prodi IM Telkom